1992年黃鶯鶯離開飛碟,換跑道加盟滾石,
並成立了自己的製作公司~翠禧,
之後的專輯風格都是由這家公司來定調,
這就是後期的作品風格張張不同的原因所在

這張「從心愛你」專輯就可以聽出曲風改變,
不再只是鶯式情歌,而有了之前沒有過的童趣,快歌,
專輯第一首「For You」採用了鶯鶯姊的姪女小時候講故事的錄音,
11年前的演唱會她也被介紹到舞台,
讓我們歌迷感嘆那個可愛的小女孩的聲音,已經長大成人了

這張專輯從頭聽到尾需要強心臟(笑),
有些歌很嗨,有些歌很悲情,心情上上下下如雲霄飛車般

「是否真愛我」是首很甜蜜的歌,
互相依賴的雙方,有時候會懷疑對方的愛是否存在,
所以要隨時表達自己對對方的感激,
才會讓對方感受到被愛的感覺

我還是滿期待那個講故事的小女孩再度現身舞台,
老梗沒關係(笑)因為這是我們共同的回憶

是否真愛我(作詞:鄔裕康 作曲:Dick Lee)
1992「從心愛你」專輯


是否真愛我

作詞:鄔裕康
作曲:Dick Lee
編曲:Dick Lee/江建民/李琪
合唱:小蟲

一顆樹問一片土 你是否真愛我
或你只是貼著我 陪你渡秋冬
我的枝與我的根 已植進你懷中
不問秋 不問冬 只想問你是否真愛我

一朵花問一隻蜂 你是否真愛我
或你只是吻著我 不擔我的愁
我的心與我的夢 都讓你帶走
不問心 不問夢 只想問你是否真愛我
I love you oh How I love you so
I love you That is only everything I know

一艘船問一面海 你是否真愛我
或你只是依著我 帶你天地遊
我的帆與我的家 讓你吹著走
不問天 不問地 只想問你是否真愛我
I love you oh How I love you so
I love you That is only everything I know

英文版的Everything I Know(作詞:Dick Lee 作曲:Dick Lee)
2012「搖籃曲」專輯


Everything I Know

詞:Dick Lee 曲:Dick Lee

See the bird upon the tree, finally at home.
Is the bird's song not so sweet cause it is alone
Little birdie says the tree you're not on your own
Bird is you, Tree is me
That is only everything I know

See the boat upon the sea, far away it goes
Where it heads a mystery only sea will know
With each one for company love can only grow
Boat is you, Sea is me, that is only everything I know

I love you, Oh how I love you so
I love you, that is only everything I know

See the flower and the bee, how they seem so close
Understanding's all they need, Love is all they show
Then the honey can be sweet and the flower grows
Flower is you, Bee is me
That is only everything I know
I love you Oh how I love you so
That is only everything I know
arrow
arrow
    全站熱搜

    ht31sho 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()