為了黃鶯鶯演唱會寫了28篇倒數系列,5篇番外篇,
一開始只是依自己喜好選歌,後來多少有點開始猜歌的感覺,
最後的結果是只有兩首英文歌沒選到,算是中獎率頗高

「Will You Still Love Me Tomorrow」是嗨歌時間的第一首,
這首我挺喜歡的,但是更想聽同張專輯的「Da Da Da」啊!!!
為什麼連兩次都沒唱到呢???好遺憾(嗚嗚嗚)

這首歌被翻唱了非常多版本,
後來還被引用到童安格的「明天你是否依然愛我」,
可見是多通俗的一首歌

之前就說過,鶯鶯姐的英文歌很多是贏在編曲,
這首又是一個代表例,
演唱會上原曲重現,讓人大呼過癮

另一首歌是「歌劇魅影」的「All I Ask of You」,
雖然這的確是鶯鶯姐唱過的歌,但是我還是覺得可以找更經典的歌來唱啊!

「歌劇魅影」整個作品有太多經典,這首可說是代表作,
鶯鶯姐這次用管弦樂來伴奏,非常動聽,
YouTube上找不到鶯鶯姐的版本,就由電影版來代替吧!


Will You Still Love Me Tomorrow(written by Gerry Goffin, Carole King)
1983「Changes」專輯



Will You Still Love Me Tomorrow

written by Gerry Goffin, Carole King


Tonight you're mine completely
You give you love so sweetly
Tonight the light of love is in your eyes
But will you love me tomorrow?

Is this a lasting treasure
Or just a moment's pleasure?
Can I believe the magic of your sighs?
Will you still love me tomorrow?

Tonight with words unspoken
You say that I'm the only one
But will my heart be broken
When the night meets the morning sun?

I'd like to know that your love
Is love I can be sure of
So tell me now, and I won't ask again
Will you still love me tomorrow?

(INSTRUMENTAL)

So tell me now, and I won't ask again
Will you still love me tomorrow?
Will you still love me tomorrow?
Will you still love me tomorrow?


All I Ask of You(written by Andrew Lloyd Webber , Charles Hart , Richard Stilgoe)
1989「紅伶心事」專輯



All I Ask of You

written by Andrew Lloyd Webber (Music), Charles Hart (Lyrics), Richard Stilgoe (Additional Lyrics)

Arranger:藤田大士



No more talk of darkness,
別再提起黑暗陰影
Forget these wide-eyed fears.
忘卻那些眼底疑懼
I'm here, nothing can harm you
我在這裡,沒有人能夠傷害你
My words will warm and calm you.
我的言語可以平靜溫暖你

Let me be your freedom,
讓我助你掙脫過去
Let daylight dry your tears.
讓陽光拭乾你的淚
I'm here, with you, beside you,
我在這裡,陪著你伴著你
To guard you and to guide you . . .
保護你,導引你

Say you love me every winter morning,
說你愛我,在每個冬日清晨
Turn my head with talk of summertime . . .
讓這種感覺持續到夏日來臨
Say you need me with you, now and always . . .
說你需要我,始終不渝
Promise me that all you say is true
答應我你的話出自真心
That's all I ask of you . . .
這是我唯一所求

Let me be your shelter,
讓我成為你的屏障
Let me be your light.
讓我做你的光
You're safe: no-one will find you
你可以安心,沒有人會發現你
Your fears are far behind you . . .
你的憂懼可以完全抛去
All we need is freedom,
我們需要自由
A world that's warm and bright
一個溫暖明亮的世界
And you always beside me
而你總在我身邊
To hold me and to hide me . . .
擁抱我,呵護我
Then say you'll share with me
說你將和我分享
One love, one lifetime . . .
一生中唯一的愛情
Let me lead you from your solitude . . .
讓我領你走出孤寂
Say you want me with you here, beside you . . .
說你需要我在你身旁
Anywhere you go,let me go too
無論你往何處去,讓我陪著你
That's all I ask of you . . .
這是我唯一所求

Say you'll share with me
說你將和我分享
One love one ligetime
一生中唯一的愛情
Say the word and I will follow you...
只要你說,我就跟隨著你
Share each day with me, each night, each morning . . .
與我分享每一天,每一個夜晚和早晨
Say you'll feel the way I do
說你心與我同心
Love me that's all I ask of you . . .
愛我,這是我唯一所求

Anywhere you go let me go too . . .
無論你往何處去,讓我陪著你
Love me -that's all I ask of you . .
愛我,這是我唯一所求



[相關網誌]

黃鶯鶯演唱會網誌一覽
arrow
arrow
    全站熱搜

    ht31sho 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()