close
雖然我是費德勒迷,但是看到納達爾這麼早被淘汰也很傷心,
尤其是他今年不是因為受傷,更讓人擔心他是不是不行了

納達爾是強力打法,當年紀大體力不如前時,
他就必須去思考如何轉型了


我個人很欣賞他的運動家精神,
他在記者會上的發言很棒:

「我輸了。當然,今天為此難過。」

「不過,運動就是如此。有時好有時壞。對我而言,今天顯然是不好的時光。我只得接受會出現這種狀況。我整個職業生涯都是如此。」
“At the end of the day, that’s sport – good moments, bad moments,” said Nadal. “Obviously today is a bad moment for me. I just need to accept these kind of things that can happen. I have done all my career. I will keep going.
「これで終わってしまうのではない。もちろん、悲しい瞬間ではあるが、これからも人生は続く。テニス人生もね。」

「我將繼續努力。還沒有結束。日子得過下去,我的職業生涯也要持續。我得要繼續努力,比以往更賣力,設法改變那種局面。」
“It’s not the end. Is a sad moment for me, as I said before, but life continues. My career, too. I have to keep going and working more than ever to try to change that dynamic.”

「我是個好輸家。當我表現不太好時,總是能夠接受。我從來不認為自己有那麼棒,以至於無法接受有人比我更強。」
arrow
arrow
    全站熱搜

    ht31sho 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()